måndag 23 augusti 2010

Tankar kring mitt nästa steg...

Idag ska jag göra lite olika saker. Det var en sak som jag tänkte nu på morgonen, och det är att idag eller ialla fall denna vecka börjar dem flesta skolan igen. Men inte jag!Känns konstigt men ändå skönt att kunna ta ett års paus från pluggandet och göra något annat. Det är några kompisar och personer jag känner som ändå väljer att studera vidare. Och dem börjar antigen denna vecka eller nästa. Det är nu som man märker att alla går åt olika håll. Jag trodde att man skulle märka det tydligt precis efter studenten. Men nja...det var som alla hade sommar (eller att de hade sommarjobb). Ja jag ska som ni vet till Tyskland (NÄSTA VECKA!!!), imorgon blir det en vecka tills jag åker.

Men det är nu som man verkligen får göra sina egna val och har möjligheten att göra det. Jag väljer att ta ett friår eftersom jag vill resa och inte studera med en gång. Sedan är jag inte helt hundra vad det är jag vill studera. Därför är det även bra att kunna fundera ut det medan jag är i ett annat land och jobbar där (lite som två flugor i en smäll, jag får komma till ett annat land och fundera ut vad jag vill jobba med i framtiden). Det finns visserligen en del jobb och ämnen jag tycker är roligt eller verkar som jag skulle kunna tänka mig men är som sagt inte helt hundra än. Men det kommer, jag har tid på mig...och jag har världens möjligheter framför mig!

Vad tänker du göra höst?Berätta gärna. Skulle vara roligt att veta ni som läser min blogg vilka ni är och hur era planer ser ut. Ni får även mer än gärna ställa frågor om ni undrar något. Jag svarar mer än gärna.

LOVE

Inga kommentarer: