måndag 9 januari 2012

Cause the world keeps spinnin' round and round


Har precis ätit lunch och just nu kollar jag malien. Sysslorna är klara för dagen så nu kan jag ta det lugnt tills M kommer hem från skolan - då är det "back to work".

Idag har jag sprudlade energi och sysslorna gick så fort att få gjorda. Vaknade innan klockan ringde imorse och var pigg och utvilad. Brukar vanligtvis vara lite små seg på måndagar (alla fall på morgonen) - men inte idag!

Just kom på att jag inte har berättat något om min helg...Tänkte berätta lite kort om min fina helg. I lördags tog jag en lång sovmorgon (super-skönt!) och sedan åt jag brunch innan jag gav mig iväg. Det blev att strosa i lite affärer och kolla in vad som finns på rean. Sedan mötte jag upp Maria och vi tog oss en fika på vårt fina stammishak. Alltid lika mysigt att gå dit. Där satt vi ett tag och fikade+pratade. Super trevligt och roligt var det!Love that place..!

Efter den fina fika stunden åkte jag hem och eftersom min vpappa och Marisa skulle iväg till en fest så jag hade huset för mig själv - vilket var mysigt. Jag myste i soffan med popcorn,film samt några avsnitt av "The Big Bang Theory".

Igår söndag blev det ingen sovmorgon (dock gick jag inte upp förens halv nio,inte så tidigt alltså) och efter frukosten träffade jag Maria (Martina skulle ha hängt med men hon blev tvungen att ställa in för hon kunde inte joina) och vi gick till Spitafields Market. Har varit där en gång tidigare men då han jag inte kolla in marknaden ordentligt. I vilket fall så strosade vi där ett par timmar (det är en marknad helt i min smak!Mysigt!) och åt en god lunch på det här stället.

När vi var mätta och hade kollat in nästan alla affärer + stånd vid Spitfileds Market belv det hemgång. Var trött när jag kom hem så jag vilade lite innan det blev middag. Efter det blev det inte så mycket utan jag tog det ganska lugnt innan det blev bingen!

Där har ni min helg lite sammanfattat kort och gott!Nepp nu ska jag höja volymen på musiken och göra lite små saker tills M kommer hem.

Ha en fortsatt fin dag!


LOVE

Inga kommentarer: