måndag 27 februari 2012

Oscarsgalan 2012!

Meryl Streep och Jean Dujardin kammade varsitt pris från nattens gala.
Den årliga Oscarsgalan gick av stapeln i natt och det ända jag såg var 1,5 timme från röda mattan och sedan låg jag och sov och fick se vilka som kammade hem priserna på morgonen. Har dock kollat på lite klipp från galan men jag hade önskat att jag kunde följt årets gala. Det var så roligt förra året då jag kollade...Oh well!Kan inte direkt säga vad jag tyckte om årets Oscars gala på grund av att jag inte kollade. Men jag tycker att det var rätt personer som kammade hem priserna. Nu måste jag se till att se årets film: The Artist!


Här är alla årets Oscarsvinnare: 


Bästa film: "The Artist"
 
Bästa regi: Michel Hazanavicius, "The Artist"

Bästa manliga huvudroll: Jean Dujardin, "The Artist"

Bästa kvinnliga huvudroll: Meryl Streep, "Järnladyn"

Bästa manliga biroll: Christopher Plummer, "Beginners"

Bästa kvinnliga biroll: Octavia Spencer, "Niceville"

Bästa manus efter förlaga: "The Descendants"

Bästa originalmanus: "Midnatt i Paris"

Bästa animerade långfilm: "Rango"

Bästa utländska film: "Nader och Simin - En separation", Iran

Bästa originalmusik: "The Artist"

Bästa sång: "Man or muppet", "Mupparna"

Bästa kortfilm: "The Shore"

Bästa animerade kortfilm: "The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore"

Bästa dokumentär: "Undefeated"

 Bästa dokumentära kortfilm: "Saving Face"

Bästa foto: "Hugo Cabret"

Bästa scenografi: "Hugo Cabret"

Bästa kostym: "The Artist"

Bästa makeup: "Järnladyn"


Bästa specialeffekter: "Hugo Cabret"

Bästa ljudredigering: "Hugo Cabret"

Bästa ljudmix: "Hugo Cabret"



LOVE

Inga kommentarer: