lördag 11 september 2010

Fireworks!

Oj vilket lördag!Är nu slut efter allt som jag har gjort och sett. Iddag har vädter verkligen varit pa top!Vet inte hur varmt det har varit men skulle gissa pa 25 eller 27. För det har varit sa varmt att man kan ga i shorts.

Tog taget til Frankfurt efter lunch. Var framme cirka tre. Och det är skillnad pa lilla söta Bensheim och Frankfurt ska ni veta. Frankfurt har skyskrapor och gatorna är större. Plus utbudet av shopping är MYCKET större. MEn det bästa är att de har STARBUCKS!!!Hittade flera stycken,hehe. I alla fall när jag kom fram sa gick jag mot den platsen som jag skulle träffa au-pair tjejen som jag har haft kontakt med ( L.O) och det tog ett tag. Hittade platsen men at vilket hal jag skulle ga var inte det sa bra skyltat sa det tog ett tag. Fick fraga sa det blev rätt. Men tillslut sa, hittade jag stället och träffade L.O. Roligt var det att äntligen fa träffa henne i egen hög person. Vi strosade runt lite i affärer, bland annat ett köpcentrum med 5 vaningar och har en lang rulltrappa som gar ända upp till 5 vaningen (och jag tror att det är en av Eouropas största/längsta). Tills slut blev vi törstiga och jag var saa sugen pa att ga till Starbucks, vilket vi gjorde. Tog en muffins med nougatcreme (MUMS!) och Chai latte med citron smak (kall). Gott var det. Där satt vi och pratade ett tag om lite smatt och gott. Trevligt. Efter det var L:O ttvungen att ga men jag strosade en timme till i Frankfurt fast besluten att hinna höst boots och en mysig höstkofta. Men utanframgang.

Efter en timme strosade i affärer gick jag tillbaka till tagstationen och köpte en Starbucks mugg och britiska ELLE (Äntligen hittade jag en av September issue som jag har letat efter, nu är det bara amrikanska och sedan amrikanska Harpeers Baazar). Fick hjälp av en gullig kille som jobbade pa informationen att ta ut min tagbiljett. Sedan var det bara att aka hem till Bensheim. Men hehe saken är den att när jag skulle ga av vid min station sa var dörren (trasig eller kapput som man säger pa tyska) sa jag fick ga till nästa dörr. Men han inte taget började aka..fick lite smatt panik och tänkte hur langt komemr jag komma nu?Gick av vid nästa station och försökte fa tag pa min familj. Utan framgang. Men till slut ringde min värdpappa och jag berättade allt och han sa att de skulle komma oc hämta mig. 15 minuter sedan kom de och de fragade om jag ville aka hem eller hänga med dem pa Weinfestivalen. Och jag tänkte varför inte. När vi kom ditt akte jag och min värdpappa en karusell som heter "Shaker". Det gick fort och det var ganska roligt. Lite för mycket snurrar kanske för min del men tyvkte ända det var roligt. Efter det hoppade lillan, mamman och pappan slags "bungygump". Jag ville inte. Men det sag roligt ut. Vet inte om jag skulle vaga hoppa sa dar högt...Efte det at vi lite och sedan kom...FYVERKERIERNA!!Lovely!!Det var höjdpunkten. Det var saaa vackert. det var mer fyverkerier och mer än vad jag har sett pa nyarsafton. Det var otroligt vackert. Man stog bara dar och njöt av allt glittrande pa den mörka himmlen. Bra avslut pa denna häarliga langa lördagskväll.

Nu ska jag ta och mysa ner i sägen och kanske kolla pa nagon serie eller bara lyssna pa musik. Tills jag somnar...Imorgon blir det lite bilder fran Frankfurt och det jag köpte (var inte mycket men vill ända visa och kanske lite andra bilder, har sett att jag har fatt önskemal och lägger gärna upp det da).

Hoppas att ni har haft en fin lördag!

LOVE

Inga kommentarer: